Veelgestelde vragen
beantwoord

- Kies een onderwerp
- Mijn Rekening
- Service
- Doorlopend Krediet
- Persoonlijke Lening
- Santander Card
- Santander ComfortCard
- Bescherming
- Aanvragen lening
- Over Santander
FAQ 'Mijn Rekening'
1. Wat kan ik met Mijn Rekening?
Mijn Rekening is uw persoonlijke beveiligde pagina op santander.nl waarmee u zelf uw financiële zaken met Santander regelt.
Hiermee kunt u bijvoorbeeld uw betalingen en transacties volgen, zelf uw adres wijzigen, geld overmaken van uw Santander rekening naar uw betaalrekening en gratis uw rekeningoverzicht downloaden. Heeft u een Persoonlijke Lening dan zijn de laatste twee opties voor u niet mogelijk.
Klik hier voor informatie over Mijn Rekening
Een wijziging doorgeven
1. Hoe geef ik een adreswijziging door?
U kunt eenvoudig zelf uw adres wijzigen via Mijn Rekening. Klik hier om in te loggen op Mijn Rekening.2. Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer?
U kunt uw bankrekeningnummer wijzigen door ons een brief te sturen met uw handtekening. Stuur de volgende kopieën met uw brief mee:
- Kopie geldig legitimatiebewijs
- Kopie bankafschrift van het nieuwe bankrekeningnummer (op naam van dezelfde persoon als het legitimatiebewijs)
3. Hoe geef ik een nieuw telefoonnummer door?
Voor het wijzigen van uw telefoonnummer kunt u contact opnemen met onze afdeling klantenservice. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 18.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 030 - 63 88 100.
Op dit moment kunnen mobiele telefoonnummers alleen schriftelijk worden gewijzigd in een brief met handtekening + een kopie ID. De reden hiervoor is dat het mobiele telefoonnummer onderdeel is van het registratieproces en validatieproces voor Mijn Rekening.Rekeningoverzichten
1. Hoe vaak krijg ik rekeningoverzichten?
Dat hangt af van welke lening u heeft. Heeft u een Doorlopend Krediet of Santander Card dan ontvangt u twee keer per jaar een rekeningoverzicht. Bij alle andere producten met een betaalkaart (o.a. Comfort Card, Media Markt kaart, Bill of Santander Betaalplankaart) ontvangt u vier keer per jaar een rekeningoverzicht. De uitzondering is de V&D klantenkaart, hiervoor sturen wij twaalf keer per jaar een rekeningoverzicht. Voor verzending van de rekeningoverzichten betaalt u € 1,50 per rekeningoverzicht. U kunt trouwens uw rekeningoverzicht ook gratis downloaden vanuit Mijn Rekening en aangeven dat u geen rekeningoverzichten per post meer wilt ontvangen.
Heeft u een Persoonlijke Lening, dan ontvangt u geen rekeningoverzicht. Voor al onze leningen geldt trouwens wel dat u altijd gratis uw betalingen en opnames kunt bekijken via Mijn Rekening, uw persoonlijke pagina op santander.nl. Heeft u nog geen toegang tot Mijn Rekening? Klik dan hier en registreer u meteen.
AcceptEmail
1. Wat is een AcceptEmail?
Een Accept Email is een acceptgiro die u per e-mail ontvangt als u een betalingsachterstand heeft op uw rekening. Met deze digitale acceptgiro kunt u eenvoudig via iDEAL uw betalingsachterstand betalen. Alle betalingsgegevens hebben wij al voor u ingevuld zodat u alleen nog de betaling hoeft te bevestigen.
2. Hoe kan ik mijn betaling doen via AcceptEmail?
Als u een Accept Email ontvangt van ons, dan betaalt u op dezelfde manier als via andere internetbetalingen via IDEAL.
Voor de stap-voor-stap handleiding, lees verder
Accept Email stap voor stap:
- Klik in de AcceptEmail op de betaallink of het AcceptEmail logo bovenaan de mail
- U komt dan terecht in een beveiligde betaalomgeving waar u online kunt betalen via iDEAL
- Kies hier uw eigen bank waarmee u online uw bankzaken kunt regelen
- U komt dan terecht in de internetbankieromgeving van uw eigen bank waar alle relevante informatie nog eens wordt weergegeven. Deze gegevens zijn hetzelfde als die in de AcceptEmail
Ook in de AcceptEmail kunt u zien of uw betaling gelukt is door de e-mail opnieuw te openen zodat het strookje aan de bovenkant opnieuw geladen wordt. U ziet dan dat de status "Te betalen" is veranderd in "Betaald".3. Wat is voor mij het voordeel om te betalen via AcceptEmail?
Het voordeel voor u is dat u snel en direct uw betalingsachterstand betaalt. Alle informatie is van tevoren al ingevuld en omdat een Accept Email maar 1 x kan worden betaald, betaalt u nooit dubbel. Via Accept Email zien wij bovendien de volgende dag al dat u geen betalingsachterstand meer heeft. Bij een gewone betaling duurt dat meestal een paar dagen.